iLumen lanceert gratis App om rendement zonnepanelen op te volgen

iLumen lanceert gratis App om rendement zonnepanelen op te volgen

Vaak krijgen wij van klanten te horen dat het niet altijd duidelijk is hoe ze het best de prestaties van hun zonnepaneleninstallatie opvolgen en beoordelen. Om hen en u nog beter van dienst te zijn ontwikkelde iLumen een gloednieuwe App.

icon_ilumen3 Def
De iLumen App werd in de eerste plaats ontwikkeld voor eigenaars van zonnepanelen. Zij kunnen de meetpunten van de elektriciteitsproductie van hun installatie ingeven en vergelijken met de verwachte opbrengst. Op deze manier kan de gebruiker op een eenvoudige manier nagaan of zijn installatie aan de verwachtingen voldoet, of dat deze al dan niet onderworpen is aan rendementsverliezen.

Ook gebruikers zonder zonnepaneleninstallatie kunnen gebruik maken van een aantal functionaliteiten van de App. Zo kan u op een eenvoudige manier uw elektriciteits- en gasverbruik monitoren en vergelijken met dat van een gemiddeld gezin. Maar dat is lang niet alles. Zo is de App ook uitgerust met een blogcommunity, weersvoorspellingen, een tool om de optimale oriëntatie en hellingshoek te bepalen voor een nieuwe (of bestaande) zonnepaneleninstallatie.

Notificaties

Tenslotte ontvangen de gebruikers van de App regelmatig notificaties. Denk bijvoorbeeld maar aan een automatische waarschuwing wanneer er een probleem aan uw zonnepaneleninstallatie wordt vastgesteld. De gebruiker kan zelf bepalen hoe frequent hij een bepaalde notificatie wenst te ontvangen.

Monitoringsystemen

De iLumen App is zo mogelijk nog interessanter voor eigenaars van een Lumimeter of Lumibox. Deze toestellen registreren maar liefst 12 keer per dag de waarde van de elektriciteitsproductie door de zonnepanelen. Op deze manier kan de gebruiker als het ware ‘in real time’ de prestaties van zijn installatie opvolgen.

Een bijkomend voordeel voor gebruikers van een Lumimeter of een Lumibox is dat de App aan het einde van de dag de exacte besparing (in euro) ten gevolge van de energieproductie uit zonnepanelen kan bepalen. Bij de ‘gewone’ gebruikers betreft de opbrengstbesparing een (realistische) verwachting. Tenslotte is de iLumen App ook compatibel met energiemonitoringsysteem Smappee.

U kan de iLumen App volledig gratis downloaden in de App Store (IOS) of in de Play Store (Android).

Volg de rendementsverhoging van uw zonnepanelen op

Bestel vóór 30 september de rendementsverhogende PIDbox en krijg gratis ondersteuning bij de installatie van de App!

Share this post

Comments (28)

  • Luc Brouns Reply

    Dag beste Thomas
    Vandaag nog alle gegevens ingevuld. Bij de totale opbrengst van de installatie stokt het gebeuren. Er komt geen foutmelding. De totale opbrengst wordt niet geregistreerd.
    Dank voor de hulp.
    MVG
    Luc

    11 september 2017 at 20:46
    • Ilumen Reply

      Beste,

      U kan de opbrengstfactor rechtstreeks ingeven (indien u over dit gegeven beschikt), ofwel door de App laten berekenen door de hellingshoek en oriëntatie in te geven.

      Wijzigingen die u aan uw installatiegegevens uitvoert (na registratie) dienen eerst te worden goedgekeurd door één van onze medewerkers. Vandaar is het mogelijk dat uw opbrengstfactor oningevuld bleef.

      Kan u even controleren of dit inmiddels wel het geval is?

      Alvast bedankt

      Vriendelijke groet,

      Thomas Voets
      Marketing & Communicatie
      iLumen

      12 september 2017 at 11:15
  • Peter Reply

    Met véél belangstelling volg ik jullie innovaties al een tijdje en heb dus nu ook de App geïnstalleerd ….het lukt mij echter niet om bij “meetpunt zonnepanelen ” het aantal KWh in te geven . Ik neem aan dat dit de waarde is die momenteel om mijn meter staan = totale opbrengst op dit moment ?
    Géén enkel waarde wordt aanvaard .
    Bedankt voor de hulp

    11 september 2017 at 08:11
    • Ilumen Reply

      Beste,

      Bedankt voor uw interesse in onze App.

      Het klopt inderdaad dat u de totale opbrengst op dit moment dient in te geven als meetpunt. Kan u aangeven of u een foutmelding krijgt en indien ja, dewelke?

      Alvast bedankt

      Vriendelijke groet,

      Thomas Voets
      Marketing & Communicatie
      iLumen

      11 september 2017 at 08:47
  • Luc Brouns Reply

    Dag Thomas

    Oprecht bedankt voor je antwoord. Voor mijn Smartphone, via Play Store, is het gelukt om te downloaden. Voor mijn iPad lukt het nog niet.
    Suggestie?
    Bedankt.
    MVG

    Luc

    7 september 2017 at 17:30
    • Ilumen Reply

      Geachte heer Brouns,

      Bedankt voor uw bericht.

      Er is momenteel sprake van een issue voor tablets. Onze App-ontwikkelaars hebben een update van de App uitgestuurd waarna deze ook beschikbaar zou moeten zijn voor de tablet.

      Deze dient echter nog goedgekeurd te worden door Apple. De verwachting is dat dit binnen enkele werkdagen is gebeurd.

      Alvast bedankt voor uw begrip

      Thomas Voets
      Marketing & Communicatie
      iLumen
      thomas.v@ilumen.be

      11 september 2017 at 08:04
      • Luc Brouns Reply

        Dag heer Voets
        Heel erg bedankt voor uw antwoord. U hebt woord gehouden. Net de APP gedownload. Het lukt dus.
        Ik ga morgen registreren. Indien u verder niets van mij verneemt, dan lukt de hele operatie. Zoniet…
        Nogmaals dank.
        MVG
        Luc

        11 september 2017 at 20:05
  • Benny Reply

    Beste,
    Wij hebben zowel op de achterkant als op de zijkant van het dak panelen liggen; kunnen we deze ook afzonderlijk ingeven?

    7 september 2017 at 11:14
    • Ilumen Reply

      Beste,

      U kan 2 installaties ingeven door u met hetzelfde emailadres opnieuw te registreren bij de App. Nadien kan u in het hoofdscherm switchen tussen de 2 installaties.

      Aarzel niet me te contacteren bij evenvetuele bijkomende vragen of opmerkingen.

      Thomas Voets
      Marketing & Communicatie
      iLumen
      thomas.v@ilumen.be

      7 september 2017 at 11:35
  • Luc Brouns Reply

    Beste Thomas
    Ik probeer de APP van Ilumen te vinden in de AppStore.
    Het lukt mij niet.
    Dank voor je hulp.
    MVG

    Luc

    7 september 2017 at 05:43
    • Ilumen Reply

      Geachte heer Brouns,

      Bedankt voor uw interesse in onze App.

      Maakt u gebruik van een tablet of een iphone? Heeft u in de Appstore gezocht op ‘iLumen’?

      Alvast bedankt voor uw reactie

      Thomas Voets
      Marketing & Communicatie
      iLumen
      thomas.v@ilumen.be

      7 september 2017 at 09:48
  • Michel Reply

    Beste Thomas,
    Ik probeerde het gisteren en ook vandaag al via tablet, smartphone en PC. Overal hetzelfde zoekresultaat. Duidelijke een probleem in de playstore!
    Mvg,
    Michel

    6 september 2017 at 13:47
    • Ilumen Reply

      Beste,

      Vreemd. We hebben immers al tal van registraties via de Play Store mogen verwelkomen.

      Ik veronderstel dat u als zoekterm ‘iLumen’ heeft ingegeven?

      Ik geef uw bemerking hoe dan ook door aan onze App Developer.

      Vriendelijke groet,

      Thomas Voets
      Marketing & Communicatie
      iLumen
      thomas.v@ilumen.be

      6 september 2017 at 14:14
  • Peeters Herman Reply

    Geachte, wij hebben de app gedownload ,huidig status installatie max vermogen 6370kwh ,huidige opbrengst 0kwh, verder krijg ik het weer ,dan opbrengst 0 op alle gebied ,totale opbrengst geen data gevonden .verwachte opbrengst 26 zonnepanelen van 245wp 6370,0 kWh na chart data available,registeer elektriciteit verbruik ,datum 5 sept 2017 meterstand 360062 en 3385676,opbrengst zonnepanelen 35322,registeer maar dat lukt niet wat doe ik verkeerd graan info hierover. wij danken u bij voorbaat ,
    Mvg, Peeters Herman

    5 september 2017 at 18:05
    • Ilumen Reply

      Geachte heer Peeters,

      Bedankt voor de interesse in onze App.

      Vermoedelijk heeft nog geen meetpunten van uw elektriciteitsproductie door uw zonnepanelen ingegeven. Dit kan door het groen ‘+’-icoontje in het hoofdscherm te selecteren. Een andere manier is door bovenaan het knopje met drie horizontale lijntjes te selecteren en vervolgens verder te gaan naar ‘Metingen’ te gaan.

      Geef zeker een seintje als u nog bepaalde problemen ondervindt.

      Alvast bedankt

      Met vriendelijke groet,

      Thomas Voets
      Marketing & Communicatie
      iLumen
      thomas.v@ilumen.be

      6 september 2017 at 10:22
  • Bas Reply

    de opbrengstfactor van mijn installatie wordt steeds automatisch aangepast naar 950 terwijl mijn installateur 876 kWh/kWp heeft uitgerekend.
    verder heb ik mijn huidige meterstand ingegeven op 4376 kWh, maar het dashboard geeft 4176 kWh aan…
    met de grafieken scheelt ook iets..

    5 september 2017 at 09:17
    • Ilumen Reply

      Beste Bas,

      Bedankt voor uw bericht.

      Om onrealistische waarden uit te sluiten en misbruik tegen te gaan, dient elke wijziging in uw installatiegegevens door ons systeem goedgekeurd te worden.

      Dit is inmiddels reeds gebeurd. Kan u even controleren of uw opbrengstfactor inmiddels op 876 kWh/kWp staat?

      Alvast bedankt

      Met vriendelijke groet,

      Thomas Voets
      Marketing & Communicatie
      iLumen
      thomas.v@ilumen.be

      6 september 2017 at 10:20
      • Bas Reply

        Hallo Thomas,
        Dat staat nu inderdaad juist. Maar mijn opbrengst zou 86688 kWh bedragen. Heb ik iets fout ingegeven, of waar komt dit vreemd getal van?

        7 september 2017 at 12:25
  • Maeyens Dirk Reply

    Nog iets, wie of wat heeft beslist op dat flussie geel kleur te gebruiken? Een meer onduidelijker aandachtspunt kan/kon je niet gebruiken of is het om ons moeilijk te maken interessante links te vinden op uw site. ECHT vervelend en niet van deze tijd.

    5 september 2017 at 05:30
    • Ilumen Reply

      Beste,

      Bedankt voor uw bemerking. Wij zullen hier zeker rekening mee houden in de toekomst.

      Thomas Voets
      Marketing & Communicatie
      iLumen
      thomas.v@ilumen.be

      5 september 2017 at 07:50
  • Luc Brouns Reply

    Dag mijnheer, mevrouw
    Sinds meer dan 2 jaar zijn we eigenaar van een PiDBOX van Ilumen. Prima geïnstalleerd.
    Nu ik het rendement zou kunnen bekijken via de gratis APP, ben ik nog meer geïnteresseerd.
    Echter, het lukt niet om de APP operationeel te maken. Steeds opnieuw wordt er een gebruikersnaam en een wachtwoord gevraagd. Wenst, kunt u mij verder helpen?
    Hartelijk bedankt.
    MVG

    Luc

    4 september 2017 at 15:24
    • Ilumen Reply

      Beste,

      Bedankt voor de interesse in onze App. In het beginscherm kan u onder de button ‘Aanmelden’ kiezen voor ‘Nog geen account?’. Als u dit doet, kan u de registratie voltooien door uw persoons- en installatiegegevens in te vullen.

      Nadien krijgt u een mail met uw paswoord, waarna u de App kan gebruiken.

      Aarzel niet me te contacteren bij eventuele bijkomende vragen of opmerkingen.

      Vriendelijke groet,

      Thomas Voets
      Marketing & Communicatie
      iLumen
      thomas.v@ilumen.be

      5 september 2017 at 07:47
  • Johan Reply

    APP STORE kent het niet

    4 september 2017 at 13:05
    • Ilumen Reply

      Beste,

      Heeft u reeds op de term ‘iLumen’ gezocht?

      De App is sinds vandaag terug te vinden in de Appstore en Playstore.

      Vriendelijke groet,

      Thomas Voets
      Marketing & Communicatie
      iLumen

      4 september 2017 at 13:08
      • Maeyens Dirk Reply

        En hebben jullie al eens dat opgezocht? Ik wel maar nergens een download aapp/link te vinden?!?!

        5 september 2017 at 05:26
        • Ilumen Reply

          Beste,

          Op uw smartphone kan u de App downloaden door in de Appstore (IOS) of de Playstore (Android) op ‘iLumen’ te zoeken. Nadien kan u de App downloaden, zoals enkele honderden gebruikers gisteren al deden.

          Aarzel niet me te contacteren bij eventuele bijkomende vragen of opmerkingen.

          Vriendelijke groet,

          Thomas Voets
          Marketing & Communicatie
          iLumen
          thomas.v@ilumen.be

          5 september 2017 at 07:48
          • Michel

            Ik heb net hetzelfde probleem als Johan en de heer Maeyens in de playstore van android.
            Het enige resultaat dat je te zien krijgt als je “Ilumen” opzoekt is het volgende: “v2ilumenair”. Ik veronderstel dat dit niet de app is die we zoeken.

            5 september 2017 at 09:56
          • Ilumen

            Beste Michel,

            Bedankt voor uw interesse in onze App.

            Door een bug is de App momenteel inderdaad niet terug te vinden in de Playstore indien u met een tablet surft. Deze issue wordt zo snel mogelijk opgelost.

            Bij IOS (tablet en Iphone) en Android smartphones zou u geen problemen mogen ondervinden.

            Bent u eventueel in de mogelijkheid om de App een keer trachten te downloaden op een smartphone?

            Alvast bedankt voor uw begrip

            Vriendelijke groet,

            Thomas Voets
            Marketing & Communicatie
            iLumen
            thomas.v@ilumen.be

            6 september 2017 at 10:17

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *