Logo iLumen App
iLumen lanceert gratis App om rendement zonnepanelen op te volgen

Vaak krijgen wij van klanten de vraag hoe ze best het rendement van hun zonnepaneleninstallatie opvolgen en beoordelen. Om hen en u nog beter van dienst te zijn ontwikkelde iLumen een gloednieuwe App, die u gratis kan downloaden in de Play- of Appstore.

icon_ilumen3 Def
De iLumen App werd in de eerste plaats ontwikkeld voor eigenaars van zonnepanelen. Zij kunnen de meetpunten van de elektriciteitsproductie van hun installatie ingeven en vergelijken met de verwachte opbrengst. Op deze manier kan de gebruiker op een eenvoudige manier nagaan of zijn installatie aan de verwachtingen voldoet, of dat deze al dan niet onderworpen is aan rendementsverliezen.

Ook gebruikers zonder zonnepaneleninstallatie kunnen gebruik maken van een aantal functionaliteiten van de App. Zo kan u op een eenvoudige manier uw elektriciteits- en gasverbruik monitoren en vergelijken met dat van een gemiddeld gezin. Maar dat is lang niet alles. Zo is de App ook uitgerust met een blogcommunity, weersvoorspellingen, een tool om de optimale oriëntatie en hellingshoek te bepalen voor een nieuwe (of bestaande) zonnepaneleninstallatie.

Notificaties

Tenslotte ontvangen de gebruikers van de App regelmatig notificaties. Denk bijvoorbeeld maar aan een automatische waarschuwing wanneer er een probleem aan uw zonnepaneleninstallatie wordt vastgesteld. De gebruiker kan zelf bepalen hoe frequent hij een bepaalde notificatie wenst te ontvangen.

Monitoringsystemen

De iLumen App is zo mogelijk nog interessanter voor eigenaars van een Lumimeter of Lumibox. Deze toestellen registreren maar liefst 12 keer per dag de waarde van de elektriciteitsproductie door de zonnepanelen. Op deze manier kan de gebruiker als het ware ‘in real time’ de prestaties van zijn installatie opvolgen.

Een bijkomend voordeel voor gebruikers van een Lumimeter of een Lumibox is dat de App aan het einde van de dag de exacte besparing (in euro) ten gevolge van de energieproductie uit zonnepanelen kan bepalen. Bij de ‘gewone’ gebruikers betreft de opbrengstbesparing een (realistische) verwachting. Tenslotte is de iLumen App ook compatibel met energiemonitoringsysteem Smappee.

U kan de iLumen App volledig gratis downloaden in de App Store (IOS) of in de Play Store (Android).

Volg de rendementsverhoging van uw zonnepanelen op

Bestel vóór 30 september de rendementsverhogende PIDbox en krijg gratis ondersteuning bij de installatie van de App!

37 reacties

    1. Beste,

      Wij werken momenteel aan een koppeling tussen de iLumen App en Smappee.

      Het voordeel hiervan is dat de laatst geregistreerde meetpunten van uw Smappee in de toekomst automatisch zullen kunnen worden geïntegreerd in de iLumen App zonder dat u deze zelf nog moet ingeven.

      Vriendelijke groet,

      Thomas Voets
      Marketing & Communicatie
      iLumen

    1. Beste,

      Bedankt voor uw bericht.

      U kan inderdaad 2 installaties in de iLumen App ingeven. Registreer u voor uw tweede installatie met hetzelfde emailadres als het adres dat u voor uw eerste installatie gebruikt. Vervolgens zult u na het inloggen kunnen switchen tussen beide installaties.

      Aarzel niet me te contacteren bij eventuele bijkomende vragen of opmerkingen.

      Thomas Voets
      Marketing & Communicatie
      iLumen

  1. Beste,

    na het lezen van uw e-mail heb ik terug de app geïnstalleerd. Nu wil wil ik meetpunt zonnepanelen ingeven onder de datum 41012,4 kWh. ik druk optievoegen maar er gebeurt niets. Wat kan er mis zijn?

    1. Beste,

      Bedankt voor uw bericht.

      Wij hebben het probleem waarvan sprake inmiddels voor u opgelost.

      Zou u nogmaals uw meetpunt willen proberen in te geven (eventueel na opnieuw inloggen).

      Alvast bedankt!

      Vriendelijke groet,

      Thomas Voets
      Marketing & Communicatie
      iLumen

  2. Hallo, net de App. geïnstalleerd, vraag hoek en helling ? panelen liggen zzw helling 45 gr.
    schaduw ?
    huidige installatie blijft steeds op 0 staan terwijl de zon goed op de panelen schijnt.
    hoelang duurt het voor je u gegevens kan zien op de App.
    Mvg. Luc

    1. Beste Luc,

      Allereerst bedankt voor uw interesse in onze App.

      Ik heb uw gegevens gecontroleerd en deze kloppen. Aan de hand van deze gegevens kan de App echter enkel uw verwachte opbrengst berekenen.

      Om uw installatie met de verwachte opbrengst te vergelijken, dient u enkele meetpunten van uw installatie in te geven. Dit kan via het tabblad ‘Metingen’ in de App, of via het ‘plusje’ op het dashboard.

      Aarzel niet me te contacteren bij eventuele bijkomende vragen of opmerkingen.

      Alvast bedankt

      Vriendelijke groet,

      Thomas Voets
      Marketing & Communicatie
      iLumen

  3. Dag beste Thomas
    Vandaag nog alle gegevens ingevuld. Bij de totale opbrengst van de installatie stokt het gebeuren. Er komt geen foutmelding. De totale opbrengst wordt niet geregistreerd.
    Dank voor de hulp.
    MVG
    Luc

    1. Beste,

      U kan de opbrengstfactor rechtstreeks ingeven (indien u over dit gegeven beschikt), ofwel door de App laten berekenen door de hellingshoek en oriëntatie in te geven.

      Wijzigingen die u aan uw installatiegegevens uitvoert (na registratie) dienen eerst te worden goedgekeurd door één van onze medewerkers. Vandaar is het mogelijk dat uw opbrengstfactor oningevuld bleef.

      Kan u even controleren of dit inmiddels wel het geval is?

      Alvast bedankt

      Vriendelijke groet,

      Thomas Voets
      Marketing & Communicatie
      iLumen

  4. Met véél belangstelling volg ik jullie innovaties al een tijdje en heb dus nu ook de App geïnstalleerd ….het lukt mij echter niet om bij “meetpunt zonnepanelen ” het aantal KWh in te geven . Ik neem aan dat dit de waarde is die momenteel om mijn meter staan = totale opbrengst op dit moment ?
    Géén enkel waarde wordt aanvaard .
    Bedankt voor de hulp

    1. Beste,

      Bedankt voor uw interesse in onze App.

      Het klopt inderdaad dat u de totale opbrengst op dit moment dient in te geven als meetpunt. Kan u aangeven of u een foutmelding krijgt en indien ja, dewelke?

      Alvast bedankt

      Vriendelijke groet,

      Thomas Voets
      Marketing & Communicatie
      iLumen

  5. Dag Thomas

    Oprecht bedankt voor je antwoord. Voor mijn Smartphone, via Play Store, is het gelukt om te downloaden. Voor mijn iPad lukt het nog niet.
    Suggestie?
    Bedankt.
    MVG

    Luc

    1. Geachte heer Brouns,

      Bedankt voor uw bericht.

      Er is momenteel sprake van een issue voor tablets. Onze App-ontwikkelaars hebben een update van de App uitgestuurd waarna deze ook beschikbaar zou moeten zijn voor de tablet.

      Deze dient echter nog goedgekeurd te worden door Apple. De verwachting is dat dit binnen enkele werkdagen is gebeurd.

      Alvast bedankt voor uw begrip

      Thomas Voets
      Marketing & Communicatie
      iLumen
      thomas.v@ilumen.be

      1. Dag heer Voets
        Heel erg bedankt voor uw antwoord. U hebt woord gehouden. Net de APP gedownload. Het lukt dus.
        Ik ga morgen registreren. Indien u verder niets van mij verneemt, dan lukt de hele operatie. Zoniet…
        Nogmaals dank.
        MVG
        Luc

    1. Beste,

      U kan 2 installaties ingeven door u met hetzelfde emailadres opnieuw te registreren bij de App. Nadien kan u in het hoofdscherm switchen tussen de 2 installaties.

      Aarzel niet me te contacteren bij evenvetuele bijkomende vragen of opmerkingen.

      Thomas Voets
      Marketing & Communicatie
      iLumen
      thomas.v@ilumen.be

    1. Geachte heer Brouns,

      Bedankt voor uw interesse in onze App.

      Maakt u gebruik van een tablet of een iphone? Heeft u in de Appstore gezocht op ‘iLumen’?

      Alvast bedankt voor uw reactie

      Thomas Voets
      Marketing & Communicatie
      iLumen
      thomas.v@ilumen.be

  6. Beste Thomas,
    Ik probeerde het gisteren en ook vandaag al via tablet, smartphone en PC. Overal hetzelfde zoekresultaat. Duidelijke een probleem in de playstore!
    Mvg,
    Michel

    1. Beste,

      Vreemd. We hebben immers al tal van registraties via de Play Store mogen verwelkomen.

      Ik veronderstel dat u als zoekterm ‘iLumen’ heeft ingegeven?

      Ik geef uw bemerking hoe dan ook door aan onze App Developer.

      Vriendelijke groet,

      Thomas Voets
      Marketing & Communicatie
      iLumen
      thomas.v@ilumen.be

  7. Geachte, wij hebben de app gedownload ,huidig status installatie max vermogen 6370kwh ,huidige opbrengst 0kwh, verder krijg ik het weer ,dan opbrengst 0 op alle gebied ,totale opbrengst geen data gevonden .verwachte opbrengst 26 zonnepanelen van 245wp 6370,0 kWh na chart data available,registeer elektriciteit verbruik ,datum 5 sept 2017 meterstand 360062 en 3385676,opbrengst zonnepanelen 35322,registeer maar dat lukt niet wat doe ik verkeerd graan info hierover. wij danken u bij voorbaat ,
    Mvg, Peeters Herman

    1. Geachte heer Peeters,

      Bedankt voor de interesse in onze App.

      Vermoedelijk heeft nog geen meetpunten van uw elektriciteitsproductie door uw zonnepanelen ingegeven. Dit kan door het groen ‘+’-icoontje in het hoofdscherm te selecteren. Een andere manier is door bovenaan het knopje met drie horizontale lijntjes te selecteren en vervolgens verder te gaan naar ‘Metingen’ te gaan.

      Geef zeker een seintje als u nog bepaalde problemen ondervindt.

      Alvast bedankt

      Met vriendelijke groet,

      Thomas Voets
      Marketing & Communicatie
      iLumen
      thomas.v@ilumen.be

  8. de opbrengstfactor van mijn installatie wordt steeds automatisch aangepast naar 950 terwijl mijn installateur 876 kWh/kWp heeft uitgerekend.
    verder heb ik mijn huidige meterstand ingegeven op 4376 kWh, maar het dashboard geeft 4176 kWh aan…
    met de grafieken scheelt ook iets..

    1. Beste Bas,

      Bedankt voor uw bericht.

      Om onrealistische waarden uit te sluiten en misbruik tegen te gaan, dient elke wijziging in uw installatiegegevens door ons systeem goedgekeurd te worden.

      Dit is inmiddels reeds gebeurd. Kan u even controleren of uw opbrengstfactor inmiddels op 876 kWh/kWp staat?

      Alvast bedankt

      Met vriendelijke groet,

      Thomas Voets
      Marketing & Communicatie
      iLumen
      thomas.v@ilumen.be

      1. Hallo Thomas,
        Dat staat nu inderdaad juist. Maar mijn opbrengst zou 86688 kWh bedragen. Heb ik iets fout ingegeven, of waar komt dit vreemd getal van?

  9. Nog iets, wie of wat heeft beslist op dat flussie geel kleur te gebruiken? Een meer onduidelijker aandachtspunt kan/kon je niet gebruiken of is het om ons moeilijk te maken interessante links te vinden op uw site. ECHT vervelend en niet van deze tijd.

  10. Dag mijnheer, mevrouw
    Sinds meer dan 2 jaar zijn we eigenaar van een PiDBOX van Ilumen. Prima geïnstalleerd.
    Nu ik het rendement zou kunnen bekijken via de gratis APP, ben ik nog meer geïnteresseerd.
    Echter, het lukt niet om de APP operationeel te maken. Steeds opnieuw wordt er een gebruikersnaam en een wachtwoord gevraagd. Wenst, kunt u mij verder helpen?
    Hartelijk bedankt.
    MVG

    Luc

    1. Beste,

      Bedankt voor de interesse in onze App. In het beginscherm kan u onder de button ‘Aanmelden’ kiezen voor ‘Nog geen account?’. Als u dit doet, kan u de registratie voltooien door uw persoons- en installatiegegevens in te vullen.

      Nadien krijgt u een mail met uw paswoord, waarna u de App kan gebruiken.

      Aarzel niet me te contacteren bij eventuele bijkomende vragen of opmerkingen.

      Vriendelijke groet,

      Thomas Voets
      Marketing & Communicatie
      iLumen
      thomas.v@ilumen.be

    1. Beste,

      Heeft u reeds op de term ‘iLumen’ gezocht?

      De App is sinds vandaag terug te vinden in de Appstore en Playstore.

      Vriendelijke groet,

      Thomas Voets
      Marketing & Communicatie
      iLumen

        1. Beste,

          Op uw smartphone kan u de App downloaden door in de Appstore (IOS) of de Playstore (Android) op ‘iLumen’ te zoeken. Nadien kan u de App downloaden, zoals enkele honderden gebruikers gisteren al deden.

          Aarzel niet me te contacteren bij eventuele bijkomende vragen of opmerkingen.

          Vriendelijke groet,

          Thomas Voets
          Marketing & Communicatie
          iLumen
          thomas.v@ilumen.be

          1. Ik heb net hetzelfde probleem als Johan en de heer Maeyens in de playstore van android.
            Het enige resultaat dat je te zien krijgt als je “Ilumen” opzoekt is het volgende: “v2ilumenair”. Ik veronderstel dat dit niet de app is die we zoeken.

          2. Beste Michel,

            Bedankt voor uw interesse in onze App.

            Door een bug is de App momenteel inderdaad niet terug te vinden in de Playstore indien u met een tablet surft. Deze issue wordt zo snel mogelijk opgelost.

            Bij IOS (tablet en Iphone) en Android smartphones zou u geen problemen mogen ondervinden.

            Bent u eventueel in de mogelijkheid om de App een keer trachten te downloaden op een smartphone?

            Alvast bedankt voor uw begrip

            Vriendelijke groet,

            Thomas Voets
            Marketing & Communicatie
            iLumen
            thomas.v@ilumen.be

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer
BLOGS