Netbeheerder Fluvius legt niet-dringende werkzaamheden stil

digitale meter

Netbeheerder Fluvius legt niet-dringende werkzaamheden stil

Het coronavirus heeft een grote impact op de dienstverlening van netbeheerder Fluvius. Zo worden alle niet-dringende werken, waaronder de plaatsing van de digitale meter, opgeschort.

Alle niet-dringende interventies waarbij Fluvius in contact komt met zijn klanten (of andere collega’s) worden voorlopig stilgelegd. Het gaat onder meer om gewone aansluitingen, het ombouwprogramma van de digitale meter en investeringswerken in de straat. Bij die investeringswerken zorgt Fluvius er wel voor dat de werven veilig worden achtergelaten. Uiteraard worden de klanten bij wie een afspraak niet kan doorgaan hiervan op de hoogte gebracht.

Dringende interventies (storingen, dringende indienstnamen en dringende aan- en afkoppelingen) blijven wel doorgaan. Wel wordt gevraagd, bij de eventuele aanwezigheid van de klant, om steeds anderhalve meter afstand te houden.

Ook de meteropnemers van Fluvius gaan voorlopig niet meer op pad tot en met 5 april.

Bron: Fluvius.be

Meer van dit soort nieuws ontvangen?

Schrijf u gratis in op onze nieuwsbrief

Share this post

Comment (1)

  • Verloes Rene Reply

    Ik vind het schandalig en verwerpelijk dat Fluvius zijn werkzaamheden opschort zonder zijn klanten te verwittigen. Ik heb een aansluiting voor mijn gasketel al maanden geleden aangevraagd en goedgekeurd door hen. De eerste keer komen zij de doorboring onder de straat doen (de 14m doorboring onder mijn privatief deel heb ik zelf betaald meer dan 2000 euros) en dan moet ik nog vier weken voor aansluiting op gas wachten. Bij toeval komt mijn vrouw bij haar thuiskomst melden dat Fluvius de onderboring op straat heeft afgesloten, zonder aansluiting op 17 maart 2020, zonder voorafgaande waarschuwing van Fluvius. Ik heb een mazoutketel en wil overschakelen op gas. Mijn 1m3 put was al wekenlang beschikbaar. De Fluvius “experts” kwamen een week eerder langs en hadden hun diamantboor “vergeten” en konden geen gaatje boren in mijn voorgevel voor de aansluiting. Na 5 minuten waren ze verdwenen. Ik vind persoonlijk dat mijn gezin met 3 kleinkinderen (eentje van 6 maanden oud) zonder verwarming zetten (mijn mazout is op) schandalig is, onmenselijk en onverantwoord. Ik hoop dat Fluvius de persooneelsleden zijnde Bart Van de Kerkhove, Erembodegem site, en zijn technische assistent op straat zetten. Heb gewerkt met meer ethiek voor mijn J&J onderneming en vind dit dit gewoon schandalig. Zulke mensen moet men niet in een bedrijf houden dat publieke diensten moet verrichten. Was meer gelukkig met Eandis. Geef deze prillige 20jarige “chefs” van Fluvius een C4 kaart, zodat ze geen schade meer aanrichten. Vanwege, R. Verloes, Professor en doctor in de geneeskunde.

    19 maart 2020 at 23:05

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *