Welke acties ondernemen wanneer u nog geen aanmeldingsmail van uw netbeheerder ontving?

netbeheerder tool

Welke acties ondernemen wanneer u nog geen aanmeldingsmail van uw netbeheerder ontving?

Sinds kort heeft de netbeheerder de functie van administratief aanspreekpunt in verband met zonnepaneleninstallaties in Vlaanderen overgenomen van de VREG. De netbeheerders (Infrax en Eandis) legden zichzelf op om alle zonnepaneleneigenaars uiterlijk op 21 december een email te bezorgen met persoonlijke gegevens waarmee deze hun installatie kunnen aanmelden.

Terwijl het merendeel van de zonnepaneleneigenaars reeds een email ontving, blijkt dat een beperkt aantal personen voorlopig nog geen bericht van hun netbeheerder mocht ontvangen.

Behoort u ook tot deze laatste groep? Volg dan onderstaand stappenplan:

1. Ga na wie uw netbeheerder is. Onze partner en verdeler Futech ontwikkelde hiervoor een eenvoudige tool.
2. Doorzoek voor alle zekerheid uw spamfolder in uw emailbox. Mogelijk is de email van uw netbeheerder hierin beland.
3. Neem contact op met uw netbeheerder.

– Infrax-klanten nemen best telefonisch contact via het nummer 078/35.30.20.

– Indien u een Eandis-klant bent kan u uw installatie ook zonder gepersonaliseerde email aanmelden via deze link . Neem hiervoor uw EAN-code en uw gebruikersnaam van bij de VREG (MB-nummer) bij de hand. De EAN-code is een cijfercode van 18 tekens die altijd begint met 54144. U vindt uw EAN-nummer terug op uw elektriciteitsfactuur. Bij eventuele problemen kan u Eandis telefonisch bereiken via het nummer 078/35.35.34 .

Heeft u de gegevens van de netbeheerder reeds ontvangen maar dient u uw installatie nog aan te melden? Maak dan zeker gebruik van onze praktische handleiding voor de aanmelding van een zonnepaneleninstallatie.

Meer van dit soort nieuws ontvangen?

Schrijf u gratis in op onze nieuwsbrief

Share this post

Comments (3)

  • rob mennis Reply

    Waar kan ik de meterstanden doorgeven van de groene stroommeter ?

    27 mei 2019 at 10:04
  • Annie Reply

    Beste, de omschakeling is vlot gebeurd, maar ik stel vast dat de betaling niet volgt. Er werd een certificaat aangevraagd op 23/ 03. Bij de status staat: gevalideerd. In het verleden volgde de betaling ten laatste 3 weken na de aanvraag. Nu zijn we 5 weken verder.
    Mijn vraag: is er een eenmalige vertraging of is de termijn blijvend verlengd.

    27 april 2017 at 19:03
    • Ilumen Reply

      Beste,

      Bedankt voor uw vraag.

      Voor dergelijke vragen neemt u best contact op met uw netbeheerder zelf. Wij hebben helaas geen zicht op hun uitbetalingstermijnen.

      Alvast bedankt voor uw begrip!

      Aarzel niet me te contacteren bij eventuele bijkomende vragen of opmerkingen.

      Vriendelijke groet,

      Thomas Voets
      Marketing & communicatieverantwoordelijke
      iLumen

      28 april 2017 at 08:21

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *